Notícies

Figueres i el tren

Debat celebrat el 26 d’abril de 2026 al Cafè del Casino Menestral de Figueres on s’han confrontat les dues visions que hi ha a Figueres en la qüestió del tren.Han participat en ROBERT JUVÉ, representant de l’entitat Defensem el tren de l’Empordà i amb en JOAN ARMANGUÉ president del Comissionat

Llegir més »

L’activisme comença al trajecte més quotidià

La força col·lectiva pot canviar les regles del joc!Tothom té una lluita. La de l’Anna Gómez ha estat la mobilitat, el tren i la plataforma ciutadana Dignitat a les Vies, que la va fer passar d’usuària a activista per defensar el dret a una mobilitat digna per als ciutadans del

Llegir més »

El tren, als afores de Figueres

A Catalunya, sempre hi ha hagut unanimitats preocupants, una d’elles és la que es va produir el passat 29 d’octubre a la comissió de Territori i Habitatge del Parlament, quan PSC, Junts, PP i Vox van sumar els seus vots per rebutjar una proposta de resolució presentada per la CUP

Llegir més »

Un Cavall de Troia a la plaça de l’Ajuntament de Figueres

No podem permetre que l’especulació urbanística faci que Figueres perdi les connexions amb el transport públic que té Dimarts passat, l’exalcalde Joan Armangué escrivia a l’EMPORDÀ un article titulat «Figueres no és Salou». Amb aquest article, Armangué intentava desmuntar un dels arguments que els contraris a la supressió de l’estació

Llegir més »

Figueres no pot perdre l’estació del centre

Xavier Ludevid Massana:Defenso amb fermesa una proposta alternativa: mantenir les dues estacions i construir una connexió ferroviària entre les vies a l’altura del riu Manol. Figueres es troba en un moment clau pel que fa a la seva connectivitat ferroviària. El recent acord entre el Ministeri de Transports i Mobilitat

Llegir més »

Manifest

Avui al matí a Can Met s’ha presentat una nova Plataforma Cívica: Defensem el Tren de l’Empordà. La Plataforma, formada per gent molt diversa de Figueres i comarca, vol defensar la centralitat de l’estació a Figueres així com la defensa en genèric del transport públic ferroviari. Es demana prioritzar la inversió del transport ferroviari convencional enlloc del d’Alta Velocitat

Plataforma Cívica Defensem el Tren de l’Empordà

Nosaltres, empordaneses i empordanesos, a títol individual o en representació de diferents col·lectiu de la comarca, ens hem reunit avui,  8 de maig del 2007, per constituir una Plataforma Ciutadana  que treballarà per tirar endavant aquestes propostes:

1.- Volem l’estació de Figueres allà on és ara i les vies soterrades: és  la solució més barata i assenyada

2.- Volem conservar la línia de Portbou; potenciar-la com a línia d’ample europeu, de passatgers i de mercaderies i que tingui unes bones connexions internacionals. S’ha d’acabar el desviament de la inversió cap a l’alta velocitat.

3.- Volem un autèntic servei de rodalies a les comarques de Girona, per garantir la cohesió territorial i el dret a la mobilitat de totes les persones.

4.- Volem aturar la pèrdua de llocs de treball a RENFE,  que va en detriment de la qualitat del servei i que pot afectar molt seriosament la nostra comarca.

5.- Volem que s’aturin les agressions al territori, que afecten greument les zones agrícoles de la nostra plana, pels interessos de grans constructores.

6.- Volem que es convoqui una Consulta Popular sobre aquestes qüestions, que són massa importants com per deixar-les exclusivament en mans dels representants polítics.

Per això ens oposarem:

– Al desviament dels trens convencionals (Catalunya Exprés, mercaderies, etc.) cap a la línia d’alta velocitat, en benefici exclusiu de l’empresa concessionària i de justificar la dubtosa rendibilitat de l’AVE. Aquest desviament, porta a la marginació i, fins i tot, al tancament de la línia de Barcelona a Portbou, utilitzada diàriament per milers de persones i perfectament rentable.

– A les maniobres d’especulació urbanística. Tant les relacionades amb el trasllat de l’antiga estació, com les relacionades amb la nova estació  i amb els seus accessos. Només frenant l’especulació, podrem garantir l’accés de tothom a un habitatge digne.

Els projectes del Ministerio de Fomento i de l’Alcalde de Figueres,  que impliquen la modificació de moltes infraestructures i el trasllat de l’estació a Vilafant, no responen als interessos de la immensa majoria de ciutadans, sinó a les pretensions d’algunes grans empreses forasteres. No ho podem acceptar.

Defensa el teu tren ! És de sentit comú.